Slapp Söndag = Bra helg

Hej mina kära!

 

Jag har haft en helt fantastiskt bra helg! I fredags var vi ute och åt på en restaurang med görgött käk och sedan drog jag och en kollega och tog några öl. I lördags agerade jag shoppingassistent (otroligt nöjd över att jag höll band på mina egna shoppingbegär). Lördag kväll följde jag med en kollega på en fest med hans träningskompisar (han tränar typ mma eller något liknande). Eftersom att "gamlingarna" aka 30åringarna drog hem typ halv 12 fortsatte jag vidare och mötte upp en kompis på en bar här i Fairfax Old town. Vi hade sååå sjukt kul och kvällen tog inte slut för än 7.00 imorse! Barerna här stänger 2 så efter vi hade vart där drog massa folk hem till en kille som bor i närheten och lyssnade musik, åt pizza och jag lärde alla massa svenska ord och så vidare. Var riktigt kul att träffa lite nytt folk och jag kände mig nästan lite som en kändis när jag förklarade att jag var svensk och dom satt och frågade ut mig om sverige. International = såå 2011!

 

Det känns som jag börjar lära känna lite folk här nu vilket är sjukt kul! Dock är det lite jobbigt när man lär känna killar då det är svårt att veta deras intention om ni förstår vad jag menar. Min taktik är att säga tidigt att jag har pojkvän och seriöst förhållande, vill dom fortfarande sitta och tjöta efter det så visar det iallafall på att det inte bara är ute efter en sak.

 

Hursomhelst, denna dagen har varit riiiktigt slapp! Det mest ansträngande jag har gjort är att koka pasta, vilket säger en hel del. Jag älskar dock att kunna ha en sådan här slappedag i veckan, känner liksom att jag behöver det eftersom att det är så högt tempo under veckodagarna.

 

Jag har ju skrivit tidigare att det har varit jobbigt att komma tillbaka och att det har hänt en del tråkigheter som har förhöjt den tunga känslan i mig. Dock kan jag efter de senaste dagarna säga att allt börjar kännas bättre. Att ta vara på dagarna och göra det bästa av dem är något som har fått en helt ny mening för mig - man vet aldrig vilken som blir den sista!

 

Hoppas allt är bra med er där hemma!

 

Love / Mikaela

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Fina fina, Mikaela! Saknar dig, behöver en update på skype ikväll!

2011-01-24 @ 16:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0