En helg

Hej på er mina kära!

 

Hoppas allt är bra med er där hemma. Själv har jag haft en finfin helg, fylld av slapphet och ansträngningar till att jobba. Ska snart jobba undan lite grejjer nu så att jag kan gå på semster med gott samvete vid veckans slut och ha två awesome veckor med Rebecca, fyfan va jag längtar!!

 

I fredags var jag ute på den lokala lilla puben här i Fairfax, the place to be om man inte orkar pallra sig in till Washington! Jag hade en som alltid grym kväll med Kyle fylld av massa skratt och diverse vadslagningar. jag fick honom bland annat att göra armhävningar mitt på dansgolvet och sedan stå och maniskt flörta med sångaren i bandet som spelade. Stackars sångaren såg ganska rädd ut när två meter långa Kyle stod och slickade sig om munnen och tittade honom djupt in i ögonen! Vi pratade förövrigt med bandet efter dom hade spelat klart och det visade sig att trummisen var svensk - sååå sjukt liten världen är va! Så helt plötsligt stod han och jag och babblade på på svenska mitt ibland massa frågande amerikaner.

 

Igår var en väldigt slapp dag för min del. Jag började dagen med att skypa i två timmar med älskade mamma, pappa, mormor och GIMMIE :D Tycker det är ganska häftigt att mina bästaste 86åriga mormor sitter framför datorn och snackar med mig på skype, gud vad jag saknar henne! Mamma och pappa berättade att dom skulle dricka kaffe och kolla på melodifestivalen och jag blev såå avundsjuk och fick sådan hemlängtan. Jag ville bara sitta med dom hemma i älskade helgered och kolla på melodifestivalen och allmänt mysa. Om jag hade varit hemma hade jag vell dock supit bort lördagkvällen istället, men nu när jag är här skulle jag verkligen uppskatta en lugn mysig kväll med mina bästaste föräldrar. Jag fick även prata med min lilla älsklingshund Gimmie som har opererats i veckan. Ni skulle ha sett henne med hennes stora tratt runt huvudet, hon var såååå otroligt söt!! Stackars lilla vovsing, jag önskar jag kunde vara hemma och gossa med henne. Haha japp ska inte babbla på mer om det men gårdagen fylldes med mycket hemlängtan!

 

Nu ska jag försöka fokusera på jobbelijobb!

 

Love / Mika


Min älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0