Om en vecka...

Hej på er!

 

Jag trodde nog aldrig att jag skulle skaffa en blogg, men här sitter jag nu och har pysslat med denna sida så att den ska bli precis så som jag vill ha den. Den stora anledningen till att jag fick tummen ur och bestämde mig för att skaffa MikaelaPerssons.blogg är att jag inom kort kommer att befinna mig i Washington, långt bort från alla människor som jag annars pratar med dagligen och som förgyller min tillvaro. Jag vill att de ska kunna gå in här och läsa om mina dagar där borta, om mina tankar och om den tillvaro som kommer att bli min verklighet under 9 månader.

 

Om en vecka är jag i Washington vilket känns helt jäkla overkligt just nu. Jag kan verkligen inte fatta att den här sommaren har gått så fort och att jag nu är inne på nedräkningen av de sista dagarna innan min resa. Just nu sitter jag i min lägenhet, omgiven av tomma flyttlådor som jag ännu inte har förmått mig själv att börja packa ner mina prylar i. Det känns så himla tragiskt att lämna min älskade lägenhet vid Redbergsplatsen som är helt perfekt för mig. Det som dock är otroligt skönt är att jag har ett förstahandskontrakt och vet att lägenheten kommer stå kvar när jag är tillbaka.

 

Jo tack det känns himla tragiskt att lämna lägenheten men att lämna mina älskade vänner, underbara familj och min fantastiska pojkvän känns rent ut sagt förjävligt. Dock vet jag att jag har ett typ av oskrivet förstahandskontrakt även med dem och att de kommer finnas kvar här när jag är hemma igen. Så är det när man har så fina människor omkring sig och förhoppningsvis kommer de ju och hälsar på. Precis som jag gör när jag kommer hem över jul och nyår för att träffa dem.

Visst finns det mycket som känns jobbigt i och med att jag ska åka men jag är väldigt taggad på att komma bort, få lite miljöombyte och utrymme att utvecklas som person. Att få möjlighet att åka och jobba i USA känns jättehäftigt och spännande. Jag tror att jag kommer lära mig väldigt mycket på det och framförallt så hoppas jag att jag när jag kommer hem vet lite mer vad jag vill göra i framtiden.

 

Så nu var första inlägget skrivet och jag ska försöka lyfta rumpan från soffan och blicken från datorn och slänga ner lite skit i lådorna! Har förövrigt försökt ta mitt ansvar och sätta mig in i politken nu inför valet så debatter och intervjuer har gått varmt på tvn. Det är ju första gången jag får rösta och jag tror att jag har bestämt mig.

Ha det gött så länge!

Puss, kram och godnatt från mig


Kommentarer
Postat av: Sara Elizabet

Du kommer ha det så jäkla bra! Men fan, jag saknar dig redan! Jag vet att det kommer bli så jävla bra och att du är så grym som vågar göra detta. Nu ska jag försöka länka din blogg på min sida. Får se om jag minns hur man gör :) PUSSÄLSKLING!

2010-09-13 @ 00:18:21
URL: http://saraelizabet.blogg.se/
Postat av: Elinpelin

Mikkan! Grym blogg, sjukt snygg layout :) jag kommer läsa varje dag så hoppas du uppdaterar oss <3 love

2010-09-16 @ 19:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0