Känguru på hal is!

Just nu känner jag mig lika vilsen som en känguru på hal is. Jag har inte koll på något och jag hatar det! Jag är så himla van vid att (även om det inte alltid verkar så) ha koll på det mesta och ha en ganska organiserad värld omkring mig. Runt omkring hemma och på kontoret i Göteborg är jag den som folk frågar vart det eller det ligger. Just nu är allt kaos. Jag hoppar och hoppar men halkar bara runt. Jag försöker hitta något familjärt men allt är bara så otroligt annorlunda.

 

Det är en utmaning i sig för mig att inte alltid ha koll.  Vart man ska ta sig och hur?  Vi var och satte upp ett bankkonto för mig här idag. Min chef följde med och jag hade aldrig klarat mig utan honom. Kan helt ärligt säga att jag inte fattade ens en fjärdedel av allt dom pratade om. Jag gick ut därifrån som ett stort frågetecken med ett checkhäfte i min händer. Ett checkhäfte??? Vad sjutton är det och hur använder man det?

 

Efter jobbet åkte jag med mina härliga kollegor till ett shoppingcenter där jag unnade mig en manikyr (den andra jag haft i helt mitt liv tror jag) och sedan gick vi och käkade. På resturangen såg jag den största tacotallriken i hela mitt liv delad av två personer, jag hade kunnat dela en sådan med 10 personer. Portionerna där var helt enorma och fetmaproblemet som USA har fick en tydlig förklaring genom all tacosås och ost.

 

Vi var även och handlade i förmodligen den största matbutiken jag någonsin sett. Matbutik är ju en klar underdrift då dom verkligen hade ALLT där! Finns verkligen inget motsvarande hemma eller någon annanstans där jag har varit.

 

Kort sagt jag känner mig verkligen som en känguru på hal is som fibrilt letar efter fotfästet, men oroa er inte jag kommer hitta det snart nog!


GODNATT

Kommentarer
Postat av: Anna

Puss va!

2010-09-21 @ 20:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0