Medans löven ändrar färg

Hej kära vänner!

 

Medan löven även här har börjat ändra färg tänkte jag ge er en liten uppdatering. Jag är dock väääääldigt trött nu så får bli en kortfattad en.

 

Låt oss börja med vad jag har gjort idag. Förra veckan skrev jag kontrakt för ett gymkort här på WSC. Eftersom att jag har hört (sett på tv) hur gymmen i USA försöker hålla dig fast likt en boaorm som lindat sin långa kropp runt din hals så var jag vääääldigt noga med vad jag skrev på och hur det gick till när man ville säga upp sitt avtal. Chris som var killen som tog hand om mig när jag kom skrattade en hel del åt att jag läste varje paragraf av kontraktet.

 

Hursom, det var ju idag jag skulle prata om för idag var nämligen min första riktiga träningsdag på gymmet. Ni som känner mig vet om att jag är en person som hellre ligger i soffan och kollar på en go film än svettas runt i jogginspåret. Jag tycker dessutom att det är rätt mesigt med folk som skryter om hur hur dom tränar och går ner i vikt. Kanske är det dags för mig att börja skryta lite, skryta om träningen då vill säga för viktnedgång är verkligen inte något mål ja har utan snarare tvärtom - jag vill få stora snygga muskler som skiner i solen.

 

Jag önskar jag kunde skryta om hur stark och biffig alla tyckte att jag var men så var nog inte läget idag när jag stod med skakande armar medan jag desperat försökte lyfta de lättaste vikterna. Han som visade mig runt var väldigt snäll och retade mig inte alltför mycket utan sa att det var bra att jag hade ett långsiktigt mål att jobba mot. Det var dock väldigt kul att svettas runt på gymmet och jag ser fram emot att göra en massa roliga pass som kickbox, boothcamp, zumba osv.

 


 

 

Jag fick även tillfälle att ha på mig mina nyinköpta träningskläder. Jag var på Leesburg outlet i helgen och det fanns såå himla mycket fina saker så åkte därifrån med cirka 7 påsar, mycket snygga kläder, ett hjärta fyllt av glädje och en väldigt tom plånbok.

 

 

Väldigt suddig bild tagen med min phone

 

 

I övrigt är allting superbra faktiskt, börjar trivas och komma in i alla rutiner plus att jag känner mig hemma i huset nu. Har dessutom kommit in i amerikanska vanor såsom morning bagel och Starbuckskaffe. Jag hade dessutom en helt underbar helg som jag kanske kan berätta mer om imorgon. Har även en hel del andra saker jag skulle vilja berätta för er men det får komma efterhand. Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla Vänner, precis som jag har gjort under de senaste 6 åren fast på andra sidan av atlanten.

 

Stor godnattkram från eran Mikaela!

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Mikaela Persson

Kanske inte blev så kort ändå???

2010-10-13 @ 03:50:20
Postat av: yaz

Så himla duktig som tränar!!!! Snart är du starkare än den vita björnen hemma ;) pussa!

2010-10-13 @ 11:24:09
Postat av: Anna

AMERICAN WOOOOMAN.

2010-10-13 @ 12:58:23
Postat av: Mikaela Persson

aah va kul att ni kommenterar :D Visst ar jag duktig YAZ - den vita bjornen far snart slanga sig i vaggen nar muskelmikkan kommer hem!



HAHA :D American Woman/Muskelmikkan !

2010-10-13 @ 14:52:16
Postat av: yaz

haha du får passa dig när du kallar dig själv muskelmikkan, för de är fruktansvärt katchigt :P Men du kanske vill att vi ska börja kalla dig Muskelmikkan :D

2010-10-13 @ 16:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0