The Pretender

I

dag körde jag bil och lyssnade på denna låten på högsta volym. Sjöng med allt jag kunde och fantiserade om att jag var med i en musikvideo och att låten handlade om mig. Brukar ofta fantisera om att jag är med i musikvideos eller som jag skulle vilja se det "the videos of my life". De där stunderna när det kommer en låt som passar så otroligt bra in på tillfället i fråga, man bara känner hur energin hoppar i kroppen och kommer ut i form av falska toner från ens läppar. Ja jag vet jag är lite nördig men fan va jag älskar musik i de flesta former! Ibland lyssnar man på något som passar perfekt in på ens tillvaro - ibland lyssnar man på något som inte alls går i hand med ens egen livssituation, drömmer sig bort och är the pretender för några minuter.

 

 

 

What if I say I'm not like the others?

What if I say I'm not just another one.

You're the pretender

What if I say that I'll never surrender?

 

I'm the voice inside your head

You refuse to hear

I'm the face that you have to face

Mirrored in your stare

I'm what's left, I'm what's right

I'm the enemy

I'm the hand that will take you down

Bring you to your knees

 

So who are you?

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0